torsdag 3. mars 2011

Livet er ikke bare svart hvit, nei det har masse farver.

Tørk dine tårer kjære venn.
Kanskje en annen gang får du en sjanse igjen.
Du er betre enn du tror så ikke gi opp,
plutselig er du på topp.
La mote og styrken føre deg frem,
fra noen som ingen vet hvem
Så tørk dine tåre jeg hyller deg så,
for din innsats i bakken,
la spenningen leve isåfall i noen sekund.
Tåken kom og tåken gikk,
plutselig så vi Holmenkollen et lite øyeblikk.
Vi hyller de norske så lenge det gikk,
og stemningen dabbet ikke et enensete øyeblikk.
For VM i Holmenkollen vil alle ha med,
med tåke å solskin vi heier med.
Det er noe eget med Kollen brøl,
for VM i Oslo er ikke no søl.
Så takk for de gode minner jeg har,
god vare på de i hjert jeg tar.
Det var ingen jublen dag i hoppbakken Holmenkollen i dag. Men tross alt fikk Tom Hilde preset frem et tappert smil. Ham falt i første omgane og orden ham der så er bare et STORT "piiiip", men Tom ham kommer igjen. Selv synes ham det var kipt å falle fårann hjemempublikumet her i Holemenkollen. Jeg har trossalt hatt en kjempfin dag tross at jeg var klissvåt allrede før rennet og tåken plaget bakken en del. Jeg klarte 3 stående hopp etter hvernader i en liten hoppbakke der jeg hoppet sammen med småungene. (ok da jeg er litt stolt) Men det er det med å nyte øyeblikket og i dag klarte jeg å nyte hvert eneste sekund. For meg er det ikek så vanskelig så mange hygglige mennesker møter jeg på min vei, takk for at der vil dele noen sekunde med meg. I denne VM tid blir jeg jo bare mer og mer klar over at livet fakisk ikke er en selvfølge, at man ikke alltid når sine mål, men det er lov å drømme. For har men håpet og drømmen lever de isåfall noen sekund. Jeg avslutter med et lite dikt:
Det handler om å nyter øyeblikket.
Det handler om å ta vare på minnene.
Det handler om å få kjærlighet.
Det handler om å bli sett.
Men mest av alt handler det om,
å se andre i kjærlighet og godhet.
Nyt øyeblikket og kjærligheten liver gir,
å ta vare på minne som om det var de siste.

Til sist, skulle det være noen som vil gi meg utfordringer, så er det bare å skrive de ned som en komentar så får dere se hva som hender. Mulig det skjer noe med den. Vi snakkes nok snart, men nå er det natta! Ta vare på hverandre!

2 kommentarer:

  1. Fint skrevet, du er så flink til å formidle tankene dine, sånn sett er du en inspirasjonskilde for meg for det er en ting å skrive godt teknisk med lite skrivefeil og masse kreativitet og gode skildringer, men enda viktigere å få frem tankene sine på en måte som gjør at den som leser smiler etterpå fordi du får en inn i stemningen du forteller om og det gjør du og så blir det så ekte, så rett fra hjertet og derfor flott! =D Og du skriver fine dikt ;)

    SvarSlett