mandag 30. mai 2011

Er rovdyr spisende sauer fremtiden?

Det er et ordtak som sier at man skal høre mye før øren detter av, men nå lur jeg snart på om jeg holder på å bli gærn eller er det verden som er det?
At det er bjørn i skogen er vel normalt, men bjørnene her omkring begynner å bli frekke. Først tenkte den som så at den skulle luske inn i hagen hos en person og ta seg en slurk av fontene. Den brydde seg tydlig vis ikke om at det var en åpne verdadør der det satt folk og snakket innefor. Så de som var innefor døren fant ut at det var best å lukke døren i frykt for at den skulle komm inn. Men det stoppet ikke der for ikke så leng siden ble jeg fortalt at en bjørn vill prøve seg som postmann eller så var den på jakt etter noe post den kunne lese. Kanskje den leter etter et kart så den kan komme seg hjem. Det er vel ikke normalt når bjøren kommer inn i hagen til folk og drikker av forntene og begynner å luske i posten.
Det har i mange år vært rovdyrangrep på vår sau av jerv og vi har en søye som hver eneste år har mistet lammen sine. I år har hun tenkt på en annen taktikk hun har næmlig tenkt å spise opp jerven selv. Hun har næmlig godt over fra å være vegitarianer til å bli kjøtteter. Det er en veldig nervøs søye, men jeg tror at det er slike søyer som man må avle på i fremtiden isåfall vis de går på rovdyren og spiser de opp.
Da kan vi oppleve sitvasjoner som dette.
Kanskje rovdyrspisende sauer er fremtiden? Hva tror dere?
Vi har isåfall igjen bare en søye å lemme i dette øyeblikk.
Jeg ønsker alle en super dag og stemm gjerne på hvor gammel jeg er på siden her->

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar