mandag 26. september 2011

Den kompliserte kjærligheten

Jeg har i mange år lurt på hva som er vanlig skikker når det gjelder kjærlighet. Er det noen regler man skal følge når det gjelder å få seg kjæreste? Er det slik at jente alltid skal være ynger enn guttene eller kan det likegodt være andre veien?
Alder og alderforskjell:
Noen sier at det er jo ikke farlig om gutten er ganske mye eldre enn jentene. Grunne til dette er at gutter som regel blir sener modne enn jentene og derfor vill jenter og gutter være på sammen stadium vis det slik vil det være letter å holde på verdier og holde forholdet i gang. Men hva vis det er andre veien at jentene er eldre hvor mye eldre kan hun være i forhold til gutten?
Jeg selv er en sånn jente som forelsker meg i yngre gutter og selv aner jeg ikke hvorfor. Myten sier jo at gutter ofte søker ynger jenter. Men jeg blir ofte tatt for å være mye ynger en den alderen som som er skrevet på meg. Selv synes jeg det er bare posestivt, tenk å være 40 år å se ut som en 20 åring da det er vel de alle jenter drømmer om eller? Mange sier at jeg oppføre meg heller ikke som jeg er i den aldre som jeg er å der kan det sikkert ligge mange forklarende årsaker til dette. Derfor tenkte jeg å spørre dere, hvor mye kan jeg gå ned i alder før det blir en regel om at slik er det ikke?
Tegn til forelskelse:
Men hvordan vet man at en person er forelsket i deg eller ikke?
Dette er et komplisert tema siden hvert enkelt individ har hver sin måte å være på når de er forelsket. Noen blir mer utadvente, mens ander blir mer innadvante. Noen oppføre seg barnslig og andre kan oppfører seg voksent. Mange begynne å fnise når de ser på person fordi det kiler i maven. Vis du hadde kjent person ville du nok sett en adferds forandring. De flest retter på håret og er mer nøye meg utsende. Holder ofte øye med den som man er forelsket i. Er det noen som kan si meg fler tegn på forelskelse?
Mitt lille prosjekt:
For de som har fulgt med på denne bloggen har dere sett at jeg har en del prosjekter når det gjelder forskjellig ting og det største av dette er jo å få tak i kjæreste. Nå har jeg forsåvidt fått et litt annet problem. Før var det en person nå har jeg klart å "forelske" meg i en til. Jeg er heller ikke sikker på om det er en riktig forelskelse eller om jeg bare er betatt på en eller annen måte. Problemet er at gutten er 8 år ynger enn meg. Da jeg så trodde jeg at han var omtrent like gammel som meg, men nå tror jo jeg at jeg er ynger enn det jeg tydeligvis er. Alle gutten jeg forelsker meg er ynger enn meg og som jeg skrev tidligere så ser jeg vel tydeligvis ut som om jeg er yngre en det jeg faktisk er. Denne person som er 8 år ynger enn meg er jo litt mer tilgjengelig enn den som prosjekt kjærlighet har handlet om hit til. En ting er at jeg vet at den første er ejg isåfall veldig forelsket i når jeg har møter ham igjen. Så har jeg jo veldig lett for å forelsket meg. Og jeg kan være forelsket/betatt i mange på engang. Men vis jeg har kjærest så er det bare min kjærest og ingen andre jeg får sånne følelser for, men nå er jeg singel og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Alt er bare rot oppi hodet mitt og jeg tror jeg holder på å bli gal. Derfor spør jeg min blogg lesere. Hvem av de bør jeg satse på? Kan jeg prøve meg på begge å den som jeg får først napp hos er den som jeg tar eller? Hva synes dere?
Utfordre meg gjerne om ting der vil høre mer om på bloggen.
Vi snakkes!


3 kommentarer:

  1. Angående at jeg er dårlig til å kommentere:

    Jeg har det litt sånn med at jeg ikke bare vil kommentere for å kommentere, jeg vil ha noe å komme med. Og jeg liker bloggen din, men jeg har ikke noe særlig å tillegge til det du skriver om og vil ikke bare skrive "hei, fint innlegg, ha en fin dag" heller. Dessuten tenker jeg litt at kommentarene fra meg vil bli mer verdt om de ikke kommer hver gang, men av og til som en positiv overraskelse. Samtidig har jeg det litt, og det er ikke slemt ment, med å tenke at mine innlegg alltid fortjener mange kommentarer, men det er jo igjen fordi jeg blogger om ting som er veldig viktig for meg. Og når jeg er på andres blogger tenker jeg ikke så mye på at de sikkert tenker det samme om sine innlegg.

    Så til dette innlegget. Du tar opp interessante spørsmål som jeg like fullt ikke har så mye å si om. Jeg syns du burde satse på den nye for kanskje han er lettere å få tak i og kanskje det å ikke jage så flittig etter den første nettopp er det som får den første av dem til å vise mer interesse. Men gjør uansett det som føles mest riktig for deg. Lykke til uansett =D

    SvarSlett
  2. heei :) jeg syns du skal tenke over hvem det er mest realistisk at du blir sammen med. altså tenke på om den første du forelsket deg i faktisk kan bli virkelighet, eller om det bare er drøm! :) det med den andre gutten du er betatt av så syns jeg ikke det er noe galt i det pga aldersforskjellen så lenge dere er på lik stadie i hode ;)

    SvarSlett
  3. Anonym: Jeg jo på begge som potensielle kjærester og ikke bare drømmer. Jeg vet ikke om jeg og den ander gutten er i likt stadium i hodet. Har bare møtt ham noen få ganger. Jeg vet ikke engang om jeg er skikkelig betatt eller om det er noe jeg innbiller meg. Han er isåfall veldig hyggelig da jeg snakket med ham.
    Karoline: Ja, det er det at det som du skriver om ofte føles veldig viktig, men det er jo alt andre skriver om også. Jeg setter pris på kommentarer og jeg synes ikke de blir mer vert vis du kometer sjeldnere. Det blir jo det samme som om jeg skulle godt innom din blogg og ikke kommentert fordi jeg hadde kommentert for noen innlegg siden, det vill jo blitt kjedelig?

    SvarSlett