tirsdag 26. mars 2013

Spørsmål i solveggen.


Navn: Anne-Mari
Alder: 28
Sivilstatus: Singel
Bosted: Dovreskogen
Kort om: Aktiv i røde kors hjelpekorps i 16 år. Det siste året aktiv i to hjelpekorps. Det startet i Brennhaug røde kors hjelpekorps og etterhvert ble det og så Lillehammer røde kors hjelpekorps. Utdannet innen blant annet Naturforvaltning. Liker å være ute i frisk luft og ser på seg selv som ganske aktiv. Er fortiden arbeidsledig, men jeg arbeider med saken. Jeg har helst lyst til å få en jobb på Lillehammer siden mange av venne mine bor der.

Hvor skal du tilbringe påsken?
Jeg skal tilbringe mye av påsken på påskevakt. Først delen skal jeg være på vakt på Eftansåa på Dovre. Den siste delen skal jeg tilbringe på Fjellvåk på Lillehammer.


Hva gleder du deg mest i påsken?
Påskevaktene på Fjellvåk. Jeg tror at det kommer til å bli morsomt å lærerikt.

Hvorfor velger du å tilbringe tiden på det du gjør?
Jeg synes at frivilligheten i hjelpekorpset gir meg masse tilbake. Man blir ikke rik på penger, men rik på opplevelser, kan man bli av å være med på frivillig arbeid i røde kors hjelpekorps. Jeg tror at  penger er ikke alt, man kan bli lykkelig av noe uten å tjene penger på det. Det er helt opp til hva du gjør ut av det. For meg passer det å være hjelpekorpsvakt, siden det gjør meg lykkelig. Jeg trives med tanke om å kunne hjelpe andre derfor er jeg med i to hjelpekorps.

Din drømmepåske.
Hum.. den må være vindstille med sol fra skyfri himmel. Supert skiføre og masse glade folk. Hjelpekorpsvakt hele påska. Gode venner og en kjæreste å dele opplevelsene med hadde jo vært drømmen. Det viktigste er at folk rundt meg har det bra. Jeg kan gjerne få lov til å kjøre litt skuter også det er jo gøy å lærerikt.

Hvilke råd har du til påsketurister?
Kom dere ut, kos dere. Men ta ikke risikoen i bratte hellinger. Det er meget stor rasfare. Blir du tatt i skred utsetter du også frivillige for fare. Sist, men ikke minst ta vare på hverandre.


Med dette ønsker jeg alle mine lesere en GOD PÅSKE

2 kommentarer:

  1. Så fint innlegg :) Hvordan går det med jobbsituasjon nå? Fått noe napp?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Thea. Har vert på noen intervjuer, men ingen stilling sålangt. Tusen takk for kommentaren.

      Slett