fredag 22. mars 2013

Spørsmål fra Karoline.

Spørsmål fra Karoline:

1) kan du la være å skrive kommentarer på bloggen min som bare er mas etter kommentarer på din blogg og i stedet faktisk dreier seg om det jeg blogger om?

Jeg ser jo at det funker å mase på bloggen din så da er det jo ingen vits ikke prøve. Vis du kommenterer du på bloggen min oftere slipper du maset.

2) hvis du var statsminister hva ville du brukt penger på og hva ville du definitivt ikke brukt penger på? Utdyp gjerne og forklar gjerne hvorfor du ville brukt penger på noe og hvorfor du ikke ville brukt penger der så er tilfelle.


Hvis jeg fikk være statsminister så ville jeg brukt mer penger til
1)Frivillige organisasjoner. Sett mer pris på at det faktisk finnes mennesker som bruker fritiden sin for å gjøre dagen bedre for andre og risikerer liv og helse for å redde mennesker i nød. Det er et viktig jobbe de gjør som blir alt for lite verdsatt. Jeg ville gitt et tilskudd slik at frivillige kunne fått gratis uniformer. 
2)Jeg vil også brukt mer penger på eldreomsorg og helsevesenet i Norge. Dette fordi at det er viktig å ta vare på liv og helse. 
3)Det siste jeg vill brukt penge på er landbruk. Jeg ville fått til et levende landbruk slik at vi kunne ha levende bygder. Mat er noe av det viktigste vi har og derfor ville jeg gitt bønder mer penger slik at de kunne leve av å drive en gård. Dette ville gjort til at fler kunne komme ut i arbeide da de arbeidsplassene som i dag opptas av bønnes som tilleggsjobb vill vert ledige for andre.

Mindre penger til 

1)Lederlønner og store fallskjermer, også ledere kan leve på mindre lønn. De bør ikke få penger fordi at man gjør en dårlig jobb så sender mange tusen ut i arbeidsledighet. 
2)Stor skatte letter for de som har nok fra før. 
3)Gitt mindre penger på utlandet. 

3) har du noen yndlingsbokstav og i så fall, hva er det?

M

4) hvis du plutselig hadde fått 500 kr å kose deg med i påsken, hva ville du brukt dem på?

Vanskelig å si. Jeg tro jeg ville kjøpt noe fint til de som jeg samme med i Hjelpekorpset på Lillehammer. De fortjener å bli satt pris på. Jeg tror at jeg ville brukt de på å glede andre, kjøpt noe fint til andre slik at de kunne bli glade for det. 

Hva synes dere om svarene mine.
Nå utfordre jeg dere til å svare på de samme spørsmålene.

2 kommentarer:

  1. Først vil jeg bare innvende at jeg kommenterer de fleste innleggene dine og presisere at en ting er at det irriterer meg litt når det mases om kommentarer, men det går bra hvis man også kommenterer innleggets tema også. Ellers svært interessant å lese svarene dine og ha en super helg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for kommentaren. Men du svarte ikke på spørsmålene.

      Slett