lørdag 21. juli 2012

Hoppinfulensa er noe rart!

Det piper i røykvasleren. Maten er vist ferdi, for ferdig. Jeg stikker ut på kjøkkenet som jeg har røyklagt med stekerøyk. Jeg hakke tid til dette her det er hopprenn på tv. Jeg tenker det skulle vert sånn hurtivameing 1-2-3 ferdi når man har dårlig tid eller so jeg har Hoppinfulensa. -ti stille, freser jeg til røykvasleren mens jeg napper ut batteriene og setter meg tilrette forann tv. Det pipper fra andre etasjen en irriterende lyd som forstyrrer for stevningen inni tv. DVD marskinen er koblet og på det er lagkonkuranse. Jeg regner ut hvem som skal hoppe og stikker opp i andre etasje for å kverke røykvasleren som er der også. Det er da volsomt til mas på disse vaslerne i kveld. Men ingen kan då meg i dårlig humør. Jeg koser meg, tross i noe svidd mat og trassige røykvaslere.
Jeg er helt alene i huset med tv på fult og hopprenn på tv. Kan man ha det bedre? Ja, klart det i en hoppbakke på renn så kan man få det, men når man ikke kan få det beste får man ta det nest beste og jeg er utrolig fornøys med det. På lørdag er det nok et renn da har jeg, tven og DVD marskina en date igjen. Med jubelen i taket og godt humør, bare spør hvor godt er ikke live. Jeg har hoppinfulensa jeg kjente den i går, jeg er nok også smitta i år. For har du den da går du aldri glipp av et renn du min kjære venn. Da må du ha medisin og da er det bare hopprenn som hjelper. Men jeg setter meg ned og delvis står og hopper å ser på renne også denne gang. Trøster meg med at det er mye man kan finne glede ved. Jeg har hoppinfulensa og jeg tror jeg vet hvem som har smitta meg med det. Nå gleder jeg meg til vinteren igjen da jeg attet kan få komme på renn.


2 kommentarer:

  1. Å, det er så fint når man har noe man kan kose seg skikkelig med, så fint at du har hatt det gøy med hopptitting :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja,men det kan bli litt for mye galskap iblant. Men så lenge man ikle skader noe så går vel det greit. Det er nå en like uskyldi galskap som deg å bøker vil jeg tro.

      Slett