onsdag 14. november 2012

Kampen om julegavestria!

Hva ønsker du deg til jul?
Hvem har ikke fått spørsmålet i månene før jul. Jeg har fødselsdag i november så for meg får jeg spørmålet i en bolk. Men hva skal man svare på et sånt spørsmål? Jeg velger å svare billetter hopprenn. Jeg er nok ikke utenom det vanlige stadig fler og fler ønsker seg opplevelser. Kanskje er det et tegn på at vi har alt eller isåfall har råd til alt. Jeg innrømmer at gaveønskene mine er både dyre og vanskelig å få tak i. Men da har jeg isåfall gitt et svar. Ønskelisten min ligger på nett slik at alle kan se den og at den er tilgjengelig for alle. På den prøver jeg å sette opp ønsker som er i alle prisklasser. Å gå utenfor den er som regel veldig misslukket  vis du ikke kjenner meg så godt at du kan lese uttenkte tanker.

Hva blir du glad for?
Helt ærlig svært få ting som jeg kommer til å bli veldig glad for. Men ting som står på ønskelisten min slår an om dog ikke helt opp i takhøyde. Men er jeg missfornøyd så lyser det ut av meg. Jeg er svært dårlig til å si tusen takk denne ble jeg glad for, vis jeg ikke faktisk ble det. Noen mennesker takker, men hele ansiktet sier jeg likte ikke gaven. Da blir det for dumt. Da vil jeg heller si takk for gaven den falt ikke helt i smak, men tanker var god. Det er et mye ærligere svar synes jeg og da vet de at de er på feil spor. Du kan da lede dem inn på et mer riktig spor og dermed blir der enklere å kjøpe. Likevel har jeg selv stått i julegave problemet å tenkt. Hva skal jeg kjøpe? Ting jeg liker faller ikke alltid i smak hos alle. Søsteren min er jo et eksempel på det. Hun kan si en ting er fæl og jeg synes den er nydelig. Det er derfor viktig å tenke på hver og en du skal kjøpe en gave til. Å kjøpe likt er lettvint, men det kommer ikke til å bli bra. Derfor tenker jeg på hvem er den jeg kjøper gave til. Da håper jeg at det blir litt lettere. Når jeg tenker en spesiell person går jeg i bokhandelen  en annen kan være på glitter. Des mindre jeg kjenner den jeg kjøper til des vanskeligere er det å kjøpe. Oppfordrer alle til å skrive en ønskeliste, om ikke annet en veiledning.

Menn med gaveposer etter målretta kvinner.
Har du noen gang sett synet. Menn som sitter på en benk og stirrer i lufta, ofte veldig ukonforbetale. Eller menn som bærer en haug med bæreposer, som en tilhenger etter en dame. Miss-trivselen lyser ut av øynene på de og det er ikke langt mellom sukkene. Nå er tiden kommet du finner de på et kjøpesenter nært deg.
Jeg ønsker alle lykke til med gavefangsten.

4 kommentarer:

  1. Kjære Anne Mari ! I år ska du au få julekort sjå me , e må innrømme at julekorte e fæ sjå de kår jul ha vorte ein fin tradisjon å någå e gleda me te , å da blie så lei me ner e kje fæ senda åt de , men i år min kjære venn ska du få :))

    SvarSlett
  2. Så fint at du sett pris på julekorte du får da. Det er jo ingenting som glede meg mer enn å glede andre. Du må huske det Stine at om du synes det bli litt seint å sende julekortet så det kjøm fram te jul kan du jo sende det likevel for om det kjøm litt seint er tanken den samme.
    Takk for kommentaren!

    SvarSlett
  3. Ja må få senda i år. Ha kje senda julekort sia malin va bebi så d æ på tide , tykjy dæ æ så kosle mæ julekort :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra dukka nok upp et evon ettekort. sku ha besøkt de og, men det bli liksom alder.

      Slett