tirsdag 1. januar 2013

Godt nytt år!!!!

 Vikersund årets største opplevelse.
Når jeg skal oppsummere 2012 må jeg begynne med årets store opplevelse, VM Vikersund. Også i 2012 har jeg været hoppsporter. De fleste som kjenner meg vet at jeg reiser på alle verdenscuprenn i hopp i Norge. Vikersund er verdens største bakke og det er noe du fort merker når du kommer opp til den. Det er ikke mange bakke man kan bli litt målløs når du kommer borttil, men Vikersund er en slik bakke du får respekt for. Jeg tror at også utdøve har en viss respekt for denne bekken. I 2011 uttalte Clas Brede Bråten at han han trodde han var blitt forelsket i Vikersund, jeg tror også at jeg er litt forelsket i den hoppbakken. Vikersund stiller alltid med et flott arrangement. Det er alltid stor stemning i i Vikersund.


I 2013 traff jeg også Marita Søvik Evensen og Verdensrekordholder Johan Remen Evensen, som valgte å legge opp før VM i Vikersund. Jeg har også tenkt meg til Vikersund i 2013. Kanskje vil Anders Fannemel også i 2013 gjøre et fenomenalt bra hopp. Jeg ønsker alle hopperne lykke til i det nye året.    




Å bety noe for andre.

For meg har også 2011 handlet om å bry seg om andre. Jeg mener at vi kan være rike på penger, men likevel ha det vont. For lykken kan ikke kjøpes for penger. Vis man har det bra med seg selv trenger det ikke å tyter penger ut av øren på en. For meg er menneskene jeg har rund meg mer viktig enn det å ha masse penger på banken. I et tidligere innlegg har jeg skrevet om hvor mye hoppsporten faktisk betyr for meg.
Noen mennesker har fått utlevert den evnen, at de får deg til å smile bare ved å være til. For meg er Tom Hilde en av de. Jeg er veldig takknemlig til Tom som er et så fanatisk menneske. Vis noen kommer å spør hva det er med Tom som gjør han så fantastisk, kan jeg ikke sette fingre på det. Det er bare en følelse jeg har. Siden jeg er kraftig overtroisk, vil jeg tro at vi har hatt noen med hverandre å gjøre i et tidlige liv.  Før nyttår i 2011 skremte Tom Hilde, moren sin med et stygt all i Oberstorf. I år holdt Hilde seg takk og pris på beinene og har hevdet seg høyt oppe i Hoppuka. Jeg ønsker han lykke til!

Tur til Geiranger!
Ettersom min fantastisk søster jobbet på turkiskontoret, bestemte vi oss for å reise på en liten tur til Geiranger. På turen reiste vi gjennom Romsdalen, over trollstigen før vi tok ferje over Geirangerfjorden til Geiranger. Det var en fantastisk ferietur der vi tok masse fine bilder. Med bilder an man også se tilbake på turen å få igjen følelsen som vi hadde på den turen. Det ble isåfall to brune smil fra Geiranger. 



Gutta på Hjerkinn.
I september fikk jeg også være med en super gjeng med gutter på Hjerkinn. Tilsammen omtrent 35 gutter som var i militæret og skulle rydde skytefeltet skulle bli passer på av lille meg. Sanitet banevogn sjåføren var den jeg snakket mest med. Dette er en gutt som sikkert kommer til å være i hjertet mitt lenge.
Jeg var vel ikke den som var høyest i hatten når jeg fikk utdelt splintsikker vest, hjelm og verne-briller  Men jeg tar jo utfordringer på strak arm, så hadde jeg jo med meg noen stålene gutter som hver og en vil bli husket. Lag 4 Hjerkinn skytefelt.


Nytt år nye muligheter!
De fleste som leser denne bloggen vet at jeg ønsker meg en kjæreste, men jeg har dette året har jeg også vært på let etter en jobb. Jeg her prøvd iherdig, selv om noen kanskje vil påstå at jeg ikke har jobbet hardt nok. Det jeg har lært iløpet av dette året er hva jeg leter etter og hvilke krav jeg setter til arbeidslivet. Det har vert en tung vei å gå, men jeg har også lært mye om meg selv på denne veien.

Likeledes har jeg blitt ennå mer sikker på mine gen følelser i forhold til ham jeg elsker. Selv om jeg er litt usikker har jeg bestemt meg for å satse og så får det enten bære eller briste. Jeg har som mål at i 2013 skal jeg klare å fortell ham at jeg liker ham i ennå mer klar tekst enn det jeg har fått til hittil.







Med dette ønsker jeg alle dere 
Et riktig Godt nytt år med masse opplevelser og kjærlighet!!!

2 kommentarer: