lørdag 19. januar 2013

Kommer ingen vei uten penger.

Evig runddans.
Humm... men skal ikke bli klok på dette her.
Ok. det er bare å sette igang. Først må man klarlegge situasjonene.
Situasjon er altså:
Lånekassa: synes at jeg har nok utdanning => stopper stipend => Nav: synes jeg er for resurssterk til å få hjelp => jobbsøking => arbeidsgiver: som synes jeg har en for liten kompetanse => arbeidsledighet => nødvendighet for kompetanse heving => forsøk på kompetanseheving => lånekassen => begynnelsen igjen. Rart jeg er fortvilet?
Ja, hvor skal man begynne? Vis noen har penger til overs som de ikke har noe å bruke på tar jeg imot. Jeg kunne begynt med kompetanseheving, men der stopper pengene. Jeg kunne begynne med jobb, men det stopper kompetansen. Jeg har en Bachelor i Naturforvaltning og en master i utmarksbasert reiseliv tillegg til noen år studium. Til sammen har jeg 7 år høyere utdanning, men det holder vist ikke. Jeg kan gjerne gå mer skole jeg, men det koster penger som jeg ikke har. Har faktisk så lite at jeg må bo hjemme hos mine egne foreldre eller så kan jeg jo bo i telt da. Noen som sier at der skal jo nav hjelpe, men nei de nekter. Jeg er for resurssterk. Så da sitter jeg fast da, med en kompetanse som gjør mange målløse, men ikke er bra nok. Konklusjon er: for godt utdannet til å få hjelp, men for lite utdannet til å kunne hjelpe seg selv. Forvirra? da er vi fler.


Er det noen av dere som har noen råd hvor jeg skal begynne å hogge opp denne sirkelen så jeg kommer meg videre?  

Jeg må ber håpe på at en mirakel skjer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar