torsdag 17. januar 2013

Nyttårsforsetter.

Nyttårsforsetter.
Nå har vi kommet igang med den nye året og vent oss til å skrive 2013. Ved nyttår var det sikkert noen som satte seg nyttårsforsetter. Disse forsettene er et mål for det nye året. De mest kjente er vel, slutte å røyke, prøve å gå ned i vekt, finne en sunnere livsstil eller å trene mer. Januar kjennetegnes med at vi skal bli proppa fulle av tilbud fra forskjellige kjeder. Det er ikke måte på hvor billige de er i Januar. Men det er også månen for å kvitte seg med julefettet. Hvert eneste år proppes øren fulle av at nå må vi begynne å trene slik at vi blir kvitt julefettet. Nytt år byr på nye muligheter. Jeg har også sett meg mål for det nye året. Noen av målene er å få meg en jobb i løpet av året og flytte for meg selv. Selvfølgelig har jeg også i år målet om å få meg kjæreste. Jeg prøver å sette meg forsetter som jeg kan klare å oppfylle, men jeg glemmer som regel forsettene etterhvert som året går. Noen ganger klar jeg dem uten å vite det, mens andre ganger klarer jeg ikke å holde dem.  Det er en kjensgjerning at mange ikke klarer å holde nyttårsforsettet sitt, noen bryter det fort mens andre klarer å holde ut lenge. Men ikke fortvil hvem har sagt at det bre er ved nytt år du kan sette den nye mål.

Trenings forsett.
Når det gjelder trening føler jeg at det er vanskelig å finne en motivasjonsfaktor. I motsetning til andre gidder ikke juleflesket å legge seg på meg. Det er nesten umulig å å vekten ned og nesten umulig å få  den opp. Jeg vet jeg burde begynne å trene, kondisjon min er på bunn. Er det noen av dere som kan si hva jeg kan bruke til motivasjonsfaktor? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar