lørdag 11. februar 2012

Overføring av hopprenn, skogstur og andre finurlige ting.

Hei og hopp. Nå sitter jeg her igjen å skriver. Det er lenge siden sist jeg skrev her nå, men det betyr ikke at jeg har glemt dere absolutt ikke. Siden sist har det været mye rart som har foregodt, selv om tingenes tilstand er bortimot det samme. Så da er det vel bare å sette i gang.
Bilde Berit Elvestad
Ødelagte DVD spiller og overdose på hopp.
Jeg har selv sagt at jeg har totalt hoppinfluensa og det er noe jeg rett og rimelig mener. Mange vil vel si seg ganske enig i det siden mye av det jeg snakker om handler om nettopp hopping og hopprenn. Men selv en garvet hopp supporter som meg kan nok få overdose på hopp, eller det er vel mer riktig å kalle det overdose på antall DVD spiller som ikke har lyst til å funke. Til nå har jeg brukt opp 3 spillere og siden den tredje spilleren hadde harddisk, må jeg nå sitte å ta opp alle renn fra harddisken til DVD plater. Den harddisken er på nærmere 72 timer så det er en del å ta opp. Dermed får jeg selvsagt sett aller renne på nytt, så er det noen som vil se hopprenn som de ikke fikke med seg av en eller annen grunn kan de bare komme  hit for her sendes de direkte på tv så sant TV er ledig. Det skifter mellom Eurosport og NRK så her kan man bare lage sin egen hoppmaraton vis man har lyst. Siden jeg vet utfallet er det ikke akkurat spennende å se alle hopprennene på nytt. Noen vil sikkert da lure på hvorfor jeg i alle dager skal ta opp alle renne når jeg likevel ikke har til hensikt å se på de. Men saken er den at jeg kan finne på å se på dem i en senere anledning. Jeg har i tillegg til å ha hoppinfluensa også "mark i rompa" noe som gjør at jeg sjelden sitter stille så veldig lenge om gangen. Selv om det er hopprenn på tv sitter jeg ikke rolig i godstolen å ser på, nei det er sikkert noen som har fått med seg at jeg storsett står og hopper opp å ned så gulvet rister når de Norske hopper. Volumet er fanatisk høyt her hjemme når det er hopprenn det er ikke bare tv som skriker ut sine hopprenn, men den er i godt selskap av meg i høye skrik. Så de som klager over Arne Skeie de kan jo bare komme hit en gang så blir Skeie bare barnematen. Som sagt er det nok mere kranglingen med DVD spilleren som er det plagsomme siden man er nødt til å sette de på en spesiell måte siden begge reagere på samme fjernkontroll. Det andre problemet er at jeg må drive å koble om fra å ta opp fra parabol-en som jeg gjør under direkte hopprenn, til å ta opp fra den andre DVD spilleren der tidligere hopprenn ligger. Så dette er ikke en jobb for noen som ikke er teknisk anlagt(ikke at jeg er det da, men jeg prøver så godt jeg kan med noen hjemmesnekra løsninger) Bildet av ledningkaoset mitt kan dere se under.

Skogstur.
Bilde Berit Elvestad
Siden jeg har "mark i rompa" og jeg var nødt til å lage meg et nytt krypinn i min snøhaug og dermed gravde meg rett ned på kloakkummen til bestemor fant jeg ut at jeg måtte finne på noe annet slik at jeg kunne gjøre noe gøy, men samtidig trene. For en stund tilbake var jeg, pappa og Berit på Gaupe-sporing der vi kjøret på ski ned gamle lia. Da kom jeg på ideen om at jeg kunne jo gjøre dette selv. Jeg fant ut at det faktisk var ganske artig og at jeg ble litt sliten av at jeg faktisk trynet ganske mange ganger. Hvor mange ganger jeg tryne har jeg miste tellingen på. Dermed sette jeg meg et mål at jeg skulle klar å kjøre hele lia uten å falle. Dermed har jeg et mål, jeg gjør noe nyttig og jeg trener på en gøy måte, å det må jo bare være bra. Jeg er jo ikke typen som trives på treningsenter, å siden det er mange rundt meg som trener føler jeg at jeg ikke kan være mindre sporty. Dermed finner jeg på alternativ trening. For de som fulgte med på bloggen i fjor så dere at jeg hoppet 1000 hopp til VM. Du kan lese de blogg innleggene jeg la i fjor om dette her. Jeg strevet med å få latet opp videoen men den ligger på YouTube linken kan du finne her.
Bilde Berit Elvestad

Dette året blir det altså skogstur som er treningsformen min til VM i Vikersund som jeg selvfølgelig skal på. Tom er foretesen kommet tilbake til bakken og hopper veldig bra etter 40 dager uten ski på beina. Det tyder på at Asker-hopper virkelig er et talent. Jeg har god tro på at Tom kommer til VM i Vikersund. Legger inn noen bilder fra turen jeg har hatt under.


Bilde Berit Elvestad


  Som dere ser kan været variere veldig fra dag til dag. Første dagen var det strålende sol og nydelig vær, mens dagen etter var det sno og dårlige vær. Selv om det nok var mer grader kaldt den først dagne så kjentes det ut som om det var kaldere dagen etter. Det er helt fantastisk å kjøre ned lia når det er fin sol som leker i tærne og lager masse fine bilder. Skulle ønske at jeg hadde kunne tatt bilde med øynene og vist de til dere. Men jeg legger ut noen av de mange bildene jeg har tatt.


Onsdags-bildet


På disse to bildene kan du se det samme treet. Det første er tatt på dag en, onsdag, og det andre er tatt på dag to, torsdag. Jeg synes at bildet fra onsdag er mer stemningsfylt enn det andre bilde. Hva synes dere? Hvilke av disse bildene liker du best er det onsdags-bildet eller torsdagbildet?
Torsdagbildet
Som dere sikkert har skjønt liker jeg frisk luft om det skulle være i hoppbakken eller det skulle være å være ute. Det gjør meg i bedre humør med frisk luft. Så får man god tid til å tenke å så lenge noen passer på DVD opptakeren hjemme så kan jeg gjerne se etter om jeg finner noen spor i skogen. Hvem kan vel ikke motstå bilder som det som dere ser under.Vakre fjell, blå himmel med en nydelig sol som leker seg med disen som ligger over dalen. Hva synes dere?  


Fortsatt ingen jobb og lite penger
Nå har jeg gått i over 30 dager uten jobb og situasjon min er forsatt uavklart. Det er egentlig veldig plagsomt siden jeg her lyst til å få en jobbe slik at jeg har muligheten til å kunne klar meg selv. Det er liksom ikke morsomt å måtte snyltere på sine egne foreldre fordi man ikke har rett på å penger til at men kan bo noen andre steder. Jeg synes at det er veldig fint å bo på bygda, men jeg kunne gjerne tenkt meg en jobb. Jeg vet at jeg klager veldig mye på at livet mitt ikke er perfekt, men jeg føler at når man er så gammel som jeg er så har man lyst til å bo et annet sted enn hos foreldrene mine. Heldigvis har jeg så snille foreldre at jeg får bo her gratis da snøhulen min raste sammen. Det verste er jo at man føler at men aldri får fred for det er noen rundt deg hele tiden. Dessuten blir jeg faktisk tro det eller ei litt deppa av å ikke ha "noe å gjøre". Jeg jobber så klart på gården med de oppgaven jeg har i fjøset og så har jeg jo god tid til å både sove å stå på ski. Men jeg er menneske som liker at ting skjer og nå føler jeg at alt står på stedet hvil. Det er kjedelig, jeg vet ikke om jeg har råd til det jeg har lyst til. Jeg vet at det kommer ikke til å komme penger inn på konto noen gang, så de penge jeg har kan det hende jeg må klare meg på resten av året. Det er også kipt å ikke kunne planlegge om man kan reise og oppleve ting. (Underforstått hopprenn) For man vet jo aldri om man har jobb på det tidspunktet og om man får fri i tilfelle. Å et annet problem er jo at jeg ikke vet om jeg bør ta meg råd til det. Å slik blir man deprimert av selv om det ikke ser slik ut på bildene.

Ellers har jeg vært på Lillehammer med Bestemor, noe som gikk supert, selv om hun er litt nervøs før avreise. Å jeg måtte vel krangle med en billettautomat på parkeringen på Lillehammer.

Vikersund billetter.
Selv om jeg ikke vet noe særlig om framtiden tok jeg sjansen på å bestille biletter til VM i Vikersund. Det er mulig at det er derfor jeg smiler fra øre til øre fordi jeg glder meg velig til Vikersund og nå ser det ut til at min favoritt kan å en sjanse til å rekke VM i Vikersund. Tom Hilde har kjempet seg tilbake til verdenstoppen og skal trolig hoppe neste hopprenn. Det er supert synes jeg for da kan jeg jo gå i drakten min. Spørmålet er vel om jeg får anledning og råd til å dra til Holmenkollen og Granåsen. Utfordringen blir vel at guttrennet går i Granåsen på torsdag kveld og så kommer jenterennet i dagen etter på sånn midt på dagen. Siden siste flyet går for tidlig til at jeg rekker det er mitt eneste alternativ å natt-toget ned til Oslo. Det kommer til å bli tøft, men jeg regner med at vis pengen og tiden strekker til kommer jeg på begge øvelsene for jeg har jo hoppinfluensa.
Ønske meg lykke til! Å husk det er alltid lov å utfordre meg og gi tips om hva dere vil høre mer om på den bloggen. I morgen regner jeg med at det blir noen timer med hopp, men først skal jeg på fjellet å kjøre ski ned lia. Dette blir gøy! Dere får siker høre hvordan det går! Å husk jeg er alltid glad for kommentarer.
Vi snakkes.

        

2 kommentarer:

  1. Veldig fine turbilder og et langt og interessant innlegg :) Håper du får jobb og penger og absolutt alt du ønsker deg for du fortjener det virkelig og håper du har fine skogsturer og slikt! Klem <3

    SvarSlett
  2. Flotte vinterbilder :)
    Kjempe bra at Tom er tilbake i bakken :)
    Håper det ordner seg med jobb etterhvert for deg.
    Gleder meg til Vikersund ,og håper vi sees der.

    SvarSlett