tirsdag 14. februar 2012

Tom Hilde reddet dagen nok en gang!

Valentin dagen.
I dag våknet jeg opp til et vær som ligner på humøret mitt på denne dagen. For de som har følgt meg på denne bloggen vet at det jeg ønsker med aller mest er en kjæreste. Å da våkne opp til en radio som spyr ut kjærlighetssanger er liksom ikke en optimal start på dagen. Det minner meg om at jeg ikke har kjæreste og at dette er en dag der man feirer at men er lykkelig sammen med verdens beste. Isåfall de som er unge feirer det. Sammen hvor man snur seg kommer det opp at i dag er det Valentin dagen. Valentin dagen er en dag som er laget for å hedre kjærligheten og prinsippet har jeg ikke noe imot, men jeg føler at på en dag som denne blir jeg liksom ennå mer klar over hvor alene jeg egentlig er. For meg blir alt dette kjærlighet styret rundt denne datoen en vond påminning at jeg ennå ikke har klart å få meg kjæreste. En venninne av meg sa "du skal være glad at du ikke bor i USA for der tar de mer av enn de gjør her i Norge" Det er jo sant, skikken kommer jo fra nettopp USA. Jeg vet ikke hvorfor jeg savner en kjæreste så mye. Det kan være fordi at stadig flere rundt meg blir etablert mens jeg sitter her hjemme hos mine egnene forelder og føler meg unyttig. Denne dagen er liksom en bekreftelse på at jeg nok en gang her tapt kjærlighets-kampen. Det er ingen som egentlig har følelser for meg på den måten. Enkelte ganger ønsker jeg at jeg kunne bare trylle bort hele dagen og ukene i forveien. For jeg er ikke blant dem som klarer å overse alle hjertene og lignende som legges fram for å lokke frem lommebøkene på forelskede par.

Rømte til skogs.
Etter å ha fått stappet i meg frokosten og sloss med DVD spillerne nok en gang klarte jeg å overtale pappa om å kjøre meg til fjellet. Ham var ikke særlig lysten siden det var dårlig vær, men jeg klarte å få overtalt ham ved å rett å slett mase til ham blir lei. Det var +2 grader, vind og snø så jeg forvente meg et kald tur ned lia, men jeg fikk en varm tur ned lia som etter det jeg bedømmer gikk litt for fort. Jeg kjører med en felle og en ski uten å det kan være en utfordring siden skien dermed ikke går like fort. Det var nydelig føre nedover skogen selv om snøen var nesten så våt at den klabbet under skia. Jeg hadde en utfordre ferd og datt en gang så da gikk jeg opp igjen og kjørte den strekken en gang til(varmt), da stod jeg. Da jeg kom ned til nabogården begynte det å klabbe litt på skiene mine å da jeg kjøret jordet klabbet det så fikk jeg opp litt fart og plutselig klabbet begge skia å ble stående bom fast og jeg forsatte framover. Fall! Men jeg begynner å bli flinkere til å stå på skien mine nå så øvelse gjør mester. Men i morgen får jeg ikke kjørt nedover lia for mamma skal til Lillehammer.

Tom Hilde reddet dagen.

Nok en gang var det opp til Tom Hilde å redde dagen min. Siden han gjorde comeback i verdencupen i dag hadde jeg en forhåpning om at ham skulle klare å kvalifisere seg til morgendagens renn. Jeg hadde en mistanke om at dette var noe som Asker hopperne ville klare etter alle de meldingene som har kommet den siste tiden. Etter å sett på noen fantastiske treninghopp på resultatservise hadde jeg forhåpning om rennet kom til å bli bra. Tom Hilde har ikke vært med i verdencupen på flere uker, så jeg tenkte at en topp 10 av de som måtte kvalifiseres seg var bra. Da ville jeg være fornøyd, men Asker gutten hadde andre planer. Han har fått en periode der ham har trent alternativt og brukt den til mental trening. Jammen må jeg si at jeg blir imponert Tom hoppet seg ikke bare godt opp blant de 10 ham knallet til å vant hele kvalifiseringen. Å jeg jublet så taket løftet seg, snakk om å kunne glede meg på selveste Valentin dagen. Nå tror ikke jeg at det er Tom sin hensikt, men ham har en tendens til å klare å gjør noe som gjør meg glad hver gang jeg er deppa. Å i dag klarte ham det igjen. Jeg håper at Tom klar å nå målene sine denne sesongen for det her ham virkelig fortjent.


Lillehammer tur i mora.
I mora har jeg har lova at jeg skal kjøre mamma til kiropraktoren for hun har så vont i ryggen. Jeg gleder meg til å komme til Lillehammer igjen, jeg trives der. Jeg håper at jeg får lov til å bo der igjen. Jeg har ikke hørt noe om jobbene jeg har søkt på så jeg vet ikke noe om framtiden å det bekymre meg litt, men jeg får vel snart vite mer snart. Jeg lure på om jeg skal tørre å bestille billetter til Granåsen og Holmenkollen for jeg har lyst til å dra og det er liksom en tradisjon blitt isåfall Holmenkollen. Tanten min forventer det nesten tror jeg, får jeg meg jobb på Lillehammer er det isåfall ingen sak å reis til Holmenkollen for det tar liksom bare to timer med toget. Hva synes dere?
Skal jeg bestille meg billetter til de neste hopprennene?
Hva synes der om Valentin dagen er det en dag da vi kanskje ikke bare skulle brukt til å marker kjærligheten, men en dag vi kanskje skulle tenke på de som er ensomme også?
Jeg er altid åpen for forsleg om hva der vil høer mer om på bloggen min og det er frosatt lov å utfordre meg til ting jeg skal gjøre. Jeg håper at neste Valentin dag her jeg en kjæreste å fortelle dere om. Ha en fin dag!
Vi snakkes!

1 kommentar:

  1. Syns du skal bestille billetter til hopprennene for det er fint å ha noe å se frem til, man trenger det :) Jeg skjønner at Valentines Day kan være ganske kjip, men nå er det i det minste 364 dager til neste gang. Og bra at Tom vant, så flott! Ha en fin dag =D

    SvarSlett