søndag 23. oktober 2011

Tid for filosofi


Når man er på elgjakt så kan man jo begynne å filosofere om litt av hvert. Et tema som opptar meg er jo kjæreste og barn. De fleste vet at etter en stund blir det å få barn mer vanskeli grunnet den såkaldte biologiske klokka. Det er nok en del kvinner som vet at tiden renner ut og som ønsker seg barn. Men over til saken. Forskere sier så mangt og forsker på alsens mulige ting. Idag fortalte de at vis man som mann slik jeg forstod det spiste formye hamburger ol ble cedcellene late, dette førte til at de ikke klarte å komme frem til kvinnens egg. Vis man heller satset på fisk, grønsaker og frukt ble de mer utholdne og tålte mer. Hvordan de testet dette å hvor pålitetli det er må man nesten vurdere selv. Ennå en god grunn til å spise grønnfor og fisk. Men vis det er slik at formen på mannen= formen på cedcellene må jo toppidretsutdøvere være det opptimale. Så da er det vel bare å innta jaktposisjon klar, ferdi gå!

2 kommentarer:

  1. Er det Tom Hilde du sikter til?

    SvarSlett
  2. Ikke nødvendigvis Tom jeg sikter til. Dette er seriøs forskning. Det er vel heller et lite spark til denne forskningen. Jeg er nemlig passe lei av å høre hva jeg bør og ikke bør spise, og få proppa fullt øren av at jeg burde fått barn for lenge siden. Men det er jo klart, satt helt på spissen at Tom er en av de som i følge forskerne nok er "optimal". Så du får tolke saken som du vil. Det er mye man skal høre før øra detter av vet du.

    SvarSlett