fredag 1. april 2011

Fulldag med arbeid!


Idag tok jeg fjøset og begynte ved 4 tida. Dette var fordi jeg var redd at jeg ikke rakk å bli ferdig til tankbilen kommer. Men jeg var vel ferdig ved halv 8 tiden og da kom mamma. Etterpå fikk væren vår Eggen litt oppmerksomhet. Han er en veldig snill vær og er sykt kosen. Breker så fort ham ser folk for å få kos og ham er lite glad i å bli flytta fra alle damene. Men nå er det snart sauelemming så da må gutta vike, da kommer våren og jeg grure og gleder meg. Jeg gruer meg til pollent blomstre ut i full spir, pollenalergi er no dritt, men jeg gleder meg til å få lov til å ta frem fine og friske lam. I dag har jeg også været med på saueklipping og har klipt noe av en sau. Nå er jeg relativt sliten og trett og må nok en gang konkluder med at rommet mitt ikke ennå er ryddet. Men jeg klare meg nok, som jeg har gjort de siste måndene.

Tom har reist til Harstad og jeg tror at Aprilspøken som ham tok i år var den samme som noen tok i fjor eller noe så den gikk jeg ikke på. Man må jo ikke lyve så mye at ingen tro på det.

I morgen skal jeg på Dombås med traktor og har derfor skrubbet hele stor deeren i dag, litt av et arbeide, men den ble fin da og nå virker alle lys og lykter. Og skinnere av nesten speilblane ruter, isåfall så blanke de kan bli. Det er en markering for at bønder skal få bedre inntekt og at vi i Norge ikke produser nok mat. Vi lever i en verden som samlet sett ikke har nok mat til å mette alle. Skremede, jeg har lyst til at vi skal kunne produser der det går, mend et er jo min mening. Håper jeg kan skrive mer om det i morgen, da vet jeg helt sikkert mer om det også. Eller skal det komme i avisen, men jeg vet ikke hvilke aviser vi kommer i å hvem som kommer med. Det er bondelaget som aransjer dette, mer kommer nok i morgen og kansje det kommer noen bilder også.

Foresten tråkket jeg ihel en gråsidemus, det er ganske godt gjort for mus er ganske raske dyr.

Men jeg luer på hva de som leser denne bloggen har lyst til å høre mer om?

Ble dere lurt 1 april?

Følg med vidre.....

3 kommentarer:

  1. "Eggen" va utrule kosen i dag å, trur nesten ikkje at e ha upplevd meir kosen vedde enn han, e.

    SvarSlett
  2. å så heldig du æ ! E gleda me stort t e ska bynde m sau ;)

    SvarSlett
  3. Stine: Du får skaffe deg skikkelg kosen sau da. Bruk mye tid på å få tillit og ikke gi opp, vis du har fått en sin tilit kommer det ofte flere etter berre kort tid etter

    SvarSlett