fredag 16. september 2011

På sausank!

Idag har jeg vært på sau-leit. Vi fant tilsammen 17 sauer som var våre og vel 18 som var til en annen sauebonde. Været var superfint og vi har koset oss veldig.
Ruten vi gikk var fra Bakkesetra til Skogsetrene om Hellberget.
Jeg var litt sliten og ganske vår på beine man med en del pauser og masse kos gikk det utrolig bra de milen vi gikk. Vi har gått siden ca ved halv 9 tiden i dag og nå er klokken 21.21 og vi her nettopp kommet hjem så det er en 12 timers tur. Må si jeg forvent å bli mer sliten enn det jeg egentlig ble. Mulig jeg ikke blir så sliten for tiden og det er jo bra. Jeg koste meg faktisk hel turen selv om det var noen mil å gå. Bare strekningen Hellberget- Skogseteren er drøyt 2 mil, å ti tillegg begynte ve med 1-2 mils gange. Jeg regner med at omtrent 4 mil har jeg nok gått i dag ganske deilig faktisk. I morgen er det på igjen for da er da reinsjakt.Vi så forresten en kalv i dag som levde farlig en stund men han kom seg unne med livet i behold.
Er det noen av der som lesere som har lyst til å gå den turen?
Jeg har fått klager på at jeg ikke er sporty nok, fordi jeg ikke trener hardt nok men jeg vet ikke lenger jeg. I fjellet er det trostsalt gratis trening og forskning har vist at det faktisk er sunnere og t du får bedre trening av hele kroppen en tur ute i ullent tereng.
Ønsk meg god tur i morgen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar