onsdag 11. januar 2012

For godt utdannet til å få hjelp!

Min dag.
Hei. I dette innlegget tenke jeg at jeg skulle skrive litt om hva jeg hadde drevet med i dag.
Som dere sikkert skjønner har jeg vært på NAV. Der fikk jeg beskjed om at de kunne ikke hjelpe meg for jeg er tross alt for godt kvalifisert. "du får deg en jobb med den utdanningen" Det hjelper ikke meg når lånet mitt blinker nesten -250000. Det er noe som bekymret meg, men tydelig ikke NAV. De lo til meg og sa at vis jeg skulle få noe fra dem måtte jeg ha tjent 50000 per år i de siste tre åren. det har jeg jo ikke jeg her jo vert student. For meg var dette nok en nederlag.
Hva synes der om behandlingen jeg fikk på nav?


Har lyst til å forsette med utdanning.
Hadde ikke lånekassen satt en stopper for at jeg kunne ta mer utdanning, så hadde jeg vel sannsynligvis tatt mer utdanning, men som jeg tidligere skrev får jeg ikke det heller. Så her sitter altså to forskjellige etater på hver sin tue og ingen vil gi meg en støtte av noe slag. Klar deg selv om ikke annet bo ute på gaten. Ja jeg har en del utdannelse, men det er jo alt jeg har. Jeg eier bare de slitte klærne jeg går i, så de har jo nesten ingenting å ta fra meg. Bilen min står på pappa, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg sitter egentlig her å ser nederlagene komme gang på gang. Jeg trenger en oppmuntring for akkurat nå ser livet mitt så mørk ut at jeg bare venter på hvor det smeller neste gang. Det posestive i dette er at det faktisk er jul ennå og at det ennå finens noe som kan få meg til å le.
Vi snakkes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar