fredag 6. januar 2012

Kjærligheten er et evighetsprosjekt.

Prosjekt kjærlighet.
De som har fulgt bloggen her har sett at jeg har et prosjekt kjærlighet. At den gutten som jeg har lyst til å bli sammen med ikke har vert så enkel å få tak i har vel været ganske klart. I mars fyller prosjektet mitt 3 år eller det rettere sagt at jeg har vært forelsket i samme gutt i 3 år. Det er veldig lang tid uten å få respons fra gutten så ja her funnet ut at det er nødt til å være en ganske sterke forelskelse. Når jeg ikke ser gutten på en stund kan jeg enkelte ganger bli litt usikker på hva jeg føler for ham. Men så fort jeg kommer i nærheten av skjønnheten blir jeg helt sikker på at det er ham jeg vil ha. Jeg kan stå å fnise for meg selv i smug fordi det kiler så febrilsk i maven. Det er vel en del av det å være forelsket. Her jeg sitter smiler jeg litt for meg selv når jeg tenker på ham blir jeg litt lykkelig. Det som murrer i bakhodet er at lykken min kan bli brutt. Et  negativt svar er nesten det verst om kan hende meg.

Lappen.
I et innlegg den 6 desember forteller jeg om at jeg har fått gitt gutten jeg elsker en lapp. Dette var en lettelse og jeg håper med hele mitt hjerte at ham responder snart slik at jeg kan slutte å lure. Vis ham selv leser dette så håper jeg at du har såpass respekt for meg at du svar meg. Det som stod på lappen er sant å vis du ser etter så kan du finne fler usynlige spor. Jeg vet at ingen respons også kan være et tegn på at ham ikke har føler for meg. Den tankerne har nok streifet meg, men jeg buker å si at så lange det ikke har kommet noen klart svar er det jo håp. Bekreftetese er den eneste sikkerhet man kan få i alle situasjoner. Å jeg har jo brukt 3 år og siden jeg gav ham lappen er det akkurat i dag en måned. 
Tenkt gjennom konsekvensene.
Jeg vet at dette valget som jeg har gjort har visse konsekvenser og at jeg kanskje ikke vet alt om konsekvensene dette innebære. Men til de som leser denne bloggen vil jeg si at jeg har prøv å sette meg inn i den guttens situasjon så mye som mulig. Jeg så at i et tidligere innlegg var det noen som var nysgjerrige på hvem dette er. Å jeg skrev svært tydelig i det innlegget at jeg vill ikke fortelle hvem det er av hensyn til både meg selv og ham og til andre.Vis noen forstår utfra dette hva det er så ber jeg i hensyn til alle at der ikke nevner navn.     

Ingenting tilfeldig.
Det er klart at jeg har begynt å tenk på om mitt prosjekt er nytteløst, men jeg tenker slik at vis man gir opp så komme man heller ikke til å nå målet. Et sitat fra Tom Hilde "Vis man legger nok arbeide vil man nå målene man har i livet" Jeg er villig til å legge ned masse arbeide for å prøve å få respons fra ham jeg elsker. De som følger med på denne bloggen vet jo at jeg legger ned arbeide for å få ham til å forstå at ham betyr mye for meg. Små hint og ingenting er tilfeldig, men til en viss grad planlagt. 

Begynner å bli voksen.
En annen ting som jeg også har tenkt på er at jeg begynner å bli gammel. Ideelt sett skulle man få alle barne sine før man fyller 30 år grunnen til dette er at etter at man har fylt 30 år har man større sjanse for å få et barn med skader. Siden jeg ser at jeg nærmer meg den alderen med stormskritt og en som er like gammel som meg skrev på Facebook at ham begynte bli gammel og skulle få barn. Da jeg leste dette tenkte jeg Hjelp alle rundt meg får barn, men jeg som har ønsket det lange jeg skal vel ikke være velsignet med å få verken et barn eller en kjæreste. Min søster har helt andre tanker om det å få barn enn meg, men så er hun jo 11 år yngre. Klart er det et stort arbeide å sette et barn til verden, men er jeg ikke klar for å ta dette ansvaret. 

Åndelig kontakt.
Jeg har fortalt i tidligere innlegg at jeg nok er litt overtroisk og at jeg tror man kan åndleig kontakt med folk som man ikke nødvendigvis kjenner. De som følge med i hoppsporten vet at Tom Hilde gikk på tryne mildt sagt i rennet i Oberstorf 29. desember 2011 og at ham knakk ryggvirvel nummer 8. Mer om hva som hente og i etterkant kan du les mer om på denne bloggen her. Det som var merkelig er at jeg fikk ikke sove natten etter, men det er jo en naturlig forklaring ved at jeg er såpass medmenneskelig at jeg synes synes på gutten. Men jeg har en tro på at det finnes mer mellom himmel å jord en folk aner. Jeg tror i likhet med noen andre at det finnes skapninger som ikke alle ser. Noen av disse ser jeg, men det er ikke alle som vil komme til meg. Det er jo selvfølgelig en skremmende tanke, men jeg tenker slik at de er her bare for å hjelpe meg å det er ikke skremmende i det hele tatt. Jeg opplever en del merkelige ting i blant, men jeg har aldri vært redd. Men over til de som hente med Tom. Jeg leste i media at Tom hadde skade i ryggvirvel nummer 8 og da jeg lå i sengen min så lurte jeg veldig på hvor i alle dager dette er. Mens jeg ligger der å tenker på hvor i alle dager jeg kan få tak i informasjonen hugger det i på et bestemt sted i ryggen min, "her" kommer det opp i hodet mitt. Det var en ekkel opplevelse og jeg måtte stå opp å sjekke hvor i alle dager de ryggvirvelen var å det stemte det var 8ne ryggvirvel det hugg ikke noe annet. Jeg her også hatt litt vont i kneet mitt i det siste om dette har en sammenheng med Tom fall vet jeg ikke. Jeg har også været slapp i det siste at jeg ikke har orket noe. Jeg tror at jeg og Tom har en slags forblindelse, men jeg er ikke sikker på hvilken forblindelse det er. Om vi har vert i sammenheng med hverandre vet jeg ikke. Men jeg er ganske siker på at jeg har en eller forbinesle med Tom. Jeg tror ikke Tom merker det, men det kan ha sin forklaring i at Tom ikke sensitiv mottagelig eller åpen for den åndelige kontakten. Selvfølgelig kan jeg ikke være sikker på det, men jeg antar det er slik. Kanskje er det noe som vil kontakte Tom å fortelle ham noe og at det har en sammenheng med fallet. Ikke vet jeg, men jeg håper og tror at Tom snart er tilbake.

Det overtroiske.
Noen ganger er slik at men skulle ønske at man hadde en slags kontakt inn i kjærlighetens verden. Det er noe jeg ikke har og jeg tror det er en grunn til dette. Noen mennesker får jeg rett å slett ikke opp, så jeg ser ikke gjennom mennesker selv om det kan virke som enkelte ganger. Hvorfor jeg får opp Tom Hilde vet jeg ikke, men jeg har en tro på at det er noe som jeg skal hjelpe ham med. Det er vel bare den åndelige maken som vet hva som er grunnen. Tiden vil vise. Jeg vil jo svært gjerne hjelpe Tom for ham har betydd utrolig mye for meg. Ham har bevist for meg at vis jeg jobber hardt nok så når jeg målene mine. Det er mang en gang jeg har sittet å tenk på om det hadde vært enklere vis jeg hadde hatt en åndelig kontakt med min hjertene kjær. Jeg tror det handler om å åpne hjertet sitt så kommer svarene etterhvert. Nå kan det hende at mange sitter å lure på om jeg er sik spenna gal, men det er bare slik ting ser ut for meg. Jeg håper at jeg i fremtiden kan bli ledet til målet å får en åndelig veiledning på veien. Jeg begynner å bli veldig lei av prosjekt kjærlighet. Å skulle vel ønske at det fikk en ende eller at jeg fikk åndelig kontakt med den.  

Dette ble et lang innlegg. 
Vi snakkes!

7 kommentarer:

  1. Du motsier deg selv litt her da, du skriver at du ikke vil fortelle hvem gutten du liker er, men det kommer tydelig frem av det siste avsnittet og hadde jeg ikke visst hvem det gjaldt ville det vært lett å forstå likevel.

    Men ellers: fint innlegg! Jeg klarer ikke helt sette meg inn i din situasjon siden jeg aldri har vært så dypt forelsket, men du beskriver følelsen godt. Og det kan godt tenkes at det er en slags åndelig kontakt, alt er mulig.

    Jeg er dog veldig uenig i at du er gammel for i mine øyne er man ikke gammel før man er minst 50 og egentlig syns jeg ikke man er ordentlig gammel før man er over 70 og at man er så ung som man føler seg. Og jeg syns det er dumt at du fokuserer på det med å få barn for mens oddsen for å få barn uten skader er større når man er under 30 så er det godt mulig å få barn uten skader når man er eldre enn 30 og. Dessuten går det alltids an å adoptere. I tillegg er alle liv verdifulle og jeg tenker at man vil bli like glad i et barn selv om det skulle ha skader. Jeg tror også at du, om du får tak i ham du elsker, bør være forsiktig med å snakke om å gifte seg og få barn for tidlig for det tror jeg kan skremme gutter bort og det er ikke alle som er like klare for å få barn og alt det der som du.

    Og jeg håper du hører fra ham snart og beklager at denne kommentaren ble så lang, den bare ga meg en del å tenke på. Hvis du skulle få lyst til å besøke min blogg er du forøvrig velkommen til det :)

    SvarSlett
  2. Det er vell ikke tilfeldigvis Tom Hilde du elsker siden du plutselig begynner å skrive om han og deres åndelige sammenheng?

    SvarSlett
  3. Ronja: Jeg tar opp flere temaer i samme innlegg. Jeg er svært opptatt av Tom Hilde det er riktig. Tom falt som jeg skrev. Siden jeg har troen på den åndelige kontakt så synes jeg at jeg måtte skrive litt om det, å jeg tar inn Tom som et eksempel. Det er klart jeg kan ta inn flere mennesker, men det er vanskelig å ta inn som eksempel og ulykken til Tom påvirker meg også. Derfor valgte jeg å ta opp dette i samme innlegg. Sammenhengen som du trekker er nok mer tilfeldig, men jeg ser at skifte kan tilsi dette. Jeg innrømmer at jeg er preget av fallet til Tom, men det bråe skifte er nok mer tilfeldig enn det ser ut til. Som sagt er det fler helt forskjellige temaer som er tatt opp.

    Som sagt kunne noen av delen vær skrevet i flere forskjellige innlegg, men siden jeg har lite kommentarer på bloggen min tenkte jeg at ved å skrive et stort innlegg ville nedslagsfeltet for kommentarer bli større. Derfor det bråe skiftet.

    SvarSlett
  4. "Du motsier deg selv litt her da, du skriver at du ikke vil fortelle hvem gutten du liker er, men det kommer tydelig frem av det siste avsnittet og hadde jeg ikke visst hvem det gjaldt ville det vært lett å forstå likevel. " hva mente Karoline med det da? :)

    SvarSlett
  5. Ronja, jeg mente ikke noe spesielt med det, jeg kjenner Anne-Mari på ekte og sa litt for mye og vet at hun vil at noen ting skal være mer hemmelig. Så, bare overse den delen av kommentaren min, det var ikke noe spesielt :)

    SvarSlett
  6. Karoline: Det kan hende du mener du ser en sammenheng her. Det er ikke sikkert at den sammenhengen finnes. Innlegget er skrevet med fler forskjellig temaer som gjerne kunne vert fordelt på fler innlegg. Svakheten ser jeg å jeg kunne hatt klarere overganger.
    Jeg kan heller ikke se at jeg nevner noe spesielle i siste avsnitt som tilsier at jeg sier hvem det kan være uten at du vet det.

    Jeg er som du skriver veldig forelsket i den gutten jeg liker. Så det hadde jo vert fint å hatt åndelig kontakt med ham.

    Når det gjelder barn vet jeg jo at det er noe som er meget skremmende for mange gutter. Jeg vet jo at gutten ikke føler at de er klar for barn før de faktisk får de i armene eller er over 30 år. Det er jo dårlig for meg. Jeg sier jo ikke at jeg ikke kan få barn etter fylt 30 for det kommer jeg til å få. Klart er alt liv like verdifullt å et barn med skader er jo velkommen. Men tanken på hvordan barnet selv får det vil jeg jo unngå det, vi lever forsatt i et fordomsfullt samfunn dessverre. Har jo selv opplevd på kroppen hvordan det er å ikke være som alle andre, ved blant annet at jeg har dysleksi som er en sykdom som ikke egentlig hemmer så mye som andre sykdommer kan gjøre. Du sier også at man ikke er gammel før man er 50 år. Nå tror jeg du skal sette deg ned å les litt om kvinners produktive alder. For den slutter med overgangsalderen. Når det gjelder Adopsjon er jo det en mulighet, men det vil jo aldri bli som å ha sitt eget barn.

    Selvfølg er en av mine store drøm å gifte meg, men det kan man jo gjøre hele livet. Så det er vel ikke det jeg kommer til å stresse mest med tror jeg. På en anen side vis jeg får tak i en kjæreste så kan jeg jo ta vare på ham da er det ikke sikkert at lengten etter et barn vil bli like stort. Tror ikke jeg trenger å si noe som helst jeg om at jeg ønsker meg barn. Reaksjon på første barn vi møter på vil vel si alt. :)

    SvarSlett
  7. Ronja: Som Karoline skriver kjenner vi hverandre. Hun vet godt at jeg ikke vil ha ut hvem jeg er forelsket i å derfor kan det jo hende at hun vil ha deg til å tro at det er en sammenheng noe jeg kan si at det ikke er. Som jeg skriver i siste del av innlegget mitt har jeg ennå ikke den kontakten jeg ønske med ham jeg er forelsket i.
    Jeg bekrefter at Tom betyr mye for meg, det kan jo være for at jeg kan kjenne denne kontakten. Men det er også en annen bakenforliggende historie bak dette som har forandret livet mitt totalt. Det kan jo hende det blomster opp kjærlighet med tiden der, men jeg vet altså ikke hva Ånden har tenkt som plan til meg ennå. Hvilke rolle jeg har ovenfor Tom har jeg ennå ikke fått vite. Tiden vil vise.

    SvarSlett