tirsdag 17. januar 2012

Her bor jeg!


Snøhule bygging.
Hei, her sitter jeg inne i hulen min, jeg har også filmet den i dag slik at der kan se. Filmen har også fakta som man kan dra nytte av ved graving og konstruksjon av snøhule som man kan overleve i.
Det anbefales at du graver minst en hule før du er nødt til å gjøre det. grunne er nok at etterhvert som du graver blir du flinkere til å se energibesparende tiltak som gjør gravingen letter, sikrere og enklere.
Tipsene til best mulig konstruksjon har jeg fått av pappa som har overnattet i snøhule.
Et godt tips er å ha et stearinlys inne i hulen for slukene det er det slutt på luften og det er viktig å passe på slik at man ikke kveles.
Lykke til!
Legger ut en video fra hulen min!

6 kommentarer:

  1. Hadde tenkt å kommentere i går, men glemte det . Flott snøhule . Du er flink som kan lage det. Tror ikke jeg hadde klart å lage en slik snøhule :O

    SvarSlett
    Svar
    1. Du kan jo komme å besøke meg så kan vi grave en snøhule oppe på fjellet her. Takk for kommentaren!

      Slett
  2. Hei. Så fin blogg du har :)
    Men en ting jeg lurer på. Er du bare veldig stor fan av Tom Hilde, eller har dere noe relationship av noe slag? Ser du kaller deg maskoten hans og sånt, men har ikke hørt noe om det ifra hans side liksom.
    Jeg er uansett blitt fast leser av bloggen din :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er hans uoffisielle maskot. Ham sier ingen ting om det, men han vet om meg har truffet ham mange ganger. Han setter nok pris på meg. Det er utelukkende mitt påfunn så Tom har ingenting med det å gjøre.
      Du kan jo se: http://www.flickr.com/photos/romoeren/6448895219/in/set-72157628265228055/ (Bjørn Einar Romølen) og http://norwegianskijumping.com/2011/12/07/hoppfan-nr-1-tomhilde/ (Norwigan skijumpin)
      Her er et intervju med meg, der Tom selv kommenterer meg på NRK: http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/253942/
      Jeg går under klengenavnet Hilde, når folk ikke vet hva jeg heter kalle de meg bare for Hilde eller hun "Tom Hilde jenta". Blitt vant til det, så reagerer jeg på klengenavnene mine også. Mange som forbinder meg med Tom, kanskje ikke rart:)Ikke den verst å bli forbundet med det!
      Fint at du kommenterer, det setter jeg veldig stor pris på. Tusen takk. Kom gjerne med innspill og forslag om hva du vil høre mer om. Utfordringer, kan du jo også komme med så får vi se om de blir gjennomført! Ha en fortsatt fin dag!

      Slett
  3. Utrolig flott snøhule, imponert! Hvis verden skulle gå under 21. desember mot all formodning og man overlever og må skape en ny verden tror jeg du vil klare deg mye bedre enn meg for du er så praktisk og flink til å lage ting av naturlige ressurser :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra at du tror jeg overlever. Men spørsmålet er om jeg kommer så langt som til 21 desember. Nå har de funnet ut at verden går ikke under den dagen likevel. Alt var bare tilfeldigheter det kommer ikke til å skje noe som helst. Det er jo bra.

      Slett