onsdag 16. mars 2011

Muligheten er din styrke!

Hei sann! Jeg har mange ganger prøvd å funnet ut hva min blogglesere synes er intersagt å lese om, og hvilken utfordringer de hadde lyst til å gi meg. Jeg ser at en del av der som leser er intrisert i hopping og det er jeg også, men nå er snart hoppsesonge over og hoppern får seg en velfortjent "vårferie" men det er no ikke lenge før det begynner å krible i beina til Tom Hilde og co. Det er jo det som er livstilen deres trene og hoppe på ski, dette er noe de har gjort siden de var sånn ca 6-7 år og har satset skikkelig siden de var 14 år. De skal de ha for, det pågangsmotet som de har hatt er beundringsverdig. Selv har jeg gått på skole i snart 20 år inkludert grunnskolen på 9 år, så jeg komemr vel til å runde omtrent 12 år når jeg er ferdig. Så man kan si at min livstil ligger i å være student. Det er en ok tilværelse, men litt ensformi i lengden.
Nok om det, dagen de går nå slik som de skal og jeg har fått dilla på smoothie. Ting kan forander seg fort gitt. Som den gangen jeg ikke skulle ha onepice, men havna opp med det til slutt. Vidre skal jeg skrive et prosjekt/gruppeoppgave i pedagogikk om idrett og pedagogikk det blir spende. Jeg vet ergentlig ikke hvordan man skal binde det opp mot pensum, men vi klar det vel på et vis. Noen som har noen kjappe ideer? Målet er å bestå alt over er bare bonus(ja jeg vet det høres ut som en meget dårlig studen, men har man den holningen så blir man ikke skuffa. Man gjør sitt beste å må være fornøyd med det, kalles merstingsmål slik(også fra idretten)). Så når man har gått 11 år på skole etter ungdonskolen begynner man jo å tenke seg omkring på livet. Jeg så noen lurte på om jeg kunne lage sminkevideo, men jeg tror at vetkommende nok er mer inne på sminke enn meg, så det ovelater jeg til andre. Siden jeg selv må ha sminkør for å få på meg sminke, takk til min kjære søster som er superflink. Resultate kan du se på bildet under og bildet over. Men jeg er forsatt åpen for tips om hva jeg kan skrive om som dere er engasejert i. Eller som der har lyst til å se mer av på bloggen. Skrik ut!
I morgen er det kvalifisering for gutta i Planica og denne helgen er siste verdenscupprenn. Selv kommer jeg til å savne å se på hopping i helgen, det er liksom noe av kosen. Men jeg får ta frem igjen DVD samlingen min og sett meg ned å sortere avisutklipp så har jeg jo jobb en stund til. Men som dere ser av bilden er jeg en variert jente med utrolig mange sider, men akuratt nå er vel hodet mitt passe tomt for tanker å det er val på tide siden det er mitt på natten.

Men husk at alle er like viktige her i verden. Å det er lite som skal til for at samfunent vårt kolapser helt. Livet er det skjøreste vi har og kan ikke erstattes, ta vare på sekunden du lever dem bare en gang. Livet er ikke svart/hvitt det har masse farver og nyanser det har jeg lært av idretten. Nyt stunden alle sammen. Ha en forsatt fin dag, så snakkes vi. For dagen bringer de nye mulightene.

5 kommentarer:

  1. Det fyste bildet der va litt kult, egenlte :)

    SvarSlett
  2. Er så dumt at hoppsesongen snart er over :/ Men gutta fortjener jo litt ferie dem også, hehe...
    Lever litt i samme retning som deg, føler jeg er evig student! Men blir vel folk av oss også til slutt :P Den oppgaven, hva mer spesifikt skal den handle om, noe tema?

    Håper på gode og lange hopp av de norske gutta i helga. Skiflyging er jo bare konge :D

    SvarSlett
  3. Berit: Takk!
    Carina Marie: Jeg håper at det blir folk av oss tilslutt også. Opgaven skal handle om idrett og pedagogikk, men vi vet egentelig ikke mer tror jeg, men vi driver å finenr ut av det tror jeg. Så på kvaliken i dag det lover jo bra for morgendagen og lagkonkuransen. Ja skiflyving er konge, jeg gleder meg til det er VM i Vikersund det blir digg det. Dit skal jeg det er bestemt her og nå og jeg har allerede bestilt overnattingsplass.

    SvarSlett
  4. omg !
    skjønner ikke hva som kan gjøre deg så interesert i ski hopp og i såfall TOM HILDE ! - ^

    SvarSlett
    Svar
    1. Tom er en kul fyr! Skihopping er liksom en sport der du i verstefall kan miste livet. En annen ting er at man motbeviser tyngdekrafraften. Man kan faktisk lære en del av toppidretten. Jeg har funnet min sport i skihopp.

      Slett