lørdag 17. desember 2011

Et liv på reise.

De som følger med på denne bloggen vet at jeg her i de siste åren vert mye på reise fra hjemme til skole og hjem igjen. Mange vil kanskje si at dette er et liv som stressende og slitsomt, men faktisk er det ikke slitsomt. Men faktisk synes ikke jeg det er avslappende å reise. Jeg blir rolige av å se landskapet reiser forbi. Når man sitter på toget så kan man tenke mange tanker og filosofere over livet samtidig som man forflytter seg og opplever sekunder som du aldri skal oppleve igjen. Det er på en måte en slags avkobling fra den ellers så stressende hverdagen.
Nå har jeg vert vant til å reise fra hjemme siden jeg var 7 år gammel da jeg begynte på barneskolen og siden har jeg vert på mer eller mindre lenge reiser. Stort sett alle er i sammenheng med skolene jeg har godt på, fra Dover til Vågå til Vinstra til Steinkjer til Drammen til Ås til Steinkjer til Ås og til Lillehammer. Det er et liv på reise siden høsten 1991. Nå begynte jeg vel i det små med bare 1 mil til barneskolen, men etterhvert har det blitt opp mot 40 mil borte fra hjemme. Jeg liker å reise og oppleve nye ting og tror det er det som jeg kommer til å savne mest nå som jeg er ferdig på skolen.
Selv om jeg har reist i mange år og siden 2004 har bodd borte fra hjemme på ukesbasis er jeg alltid redd for å glemme noe igjen. Særlig nøkler er jeg redd for å glemme. Da er det en tørst at jeg ikle er alen om å være redd for å glemme noe. På Tom Hilde sin blogg kan man lese at også Tom er redd for å glemme noe når ham reiser på tur. Ham er jo også vant til å reise siden ham har vert med i verdenscupen siden høsten 2006. Les hva Tom skriver her..
Nå skal det sies at Tom må ha med seg alt i bagen siden ham bor på hotell i over 4 måneder i året, i tillegg til det så kommer samlinger ol. så hoppgutta her vel mellom 200-300 reisedøgn i året.
Nå ønsker jeg meg bare å få en jobb slik at jeg kan få nedbetalt min "lønn" de siste årene, nemlig studielånet. Håpet er at jeg skal få lov til å ha en jobb som både er av interesse og som jeg liker meg supert i. Siden jeg er utdannet inne naturfag kan jo bli en jobb innenfor det, men jeg utelukker ikke jobber innen min hovedinteresse nemlig skihopping. Jeg her jo også pedagogikk så det er menge muligheter som åpner seg. Vi får se hva som hender.


1 kommentar:

  1. Dette har ikke noe med saken å gjøre, men jeg syns du bare er veldig flink til å ha et behagelig oppsett på innleggene dine pga bilder og slikt. Jeg vet jeg burde bli bedre på det selv, jeg bare har ikke så mange bilder og er bedre på tekst enn foto. Likevel, din blogg er et godt eksempel på en blogg der innleggene er fint oppsatt.

    Ellers syns jeg dette innlegget var fint og interessant, personlig og informativt. Jeg liker å reise selv, men jeg liker bedre å være på et sted enn reisen dit. Hvis jeg tar toget til Gøteborg for eksempel liker jeg mye bedre når jeg er i Gøteborg enn togturen dit og det er til og med slikt hvis jeg skal inn til sentrum, da liker jeg mye bedre når jeg er i Oslo sentrum enn selve t-baneturen dit. Jeg tror det er fordi jeg lever i nuet hele tiden unntatt om jeg skal et sted, da er jeg mentalt på det stedet før jeg er der fysisk på en måte.

    Og jeg kjenner igjen det med å være redd for å glemme ting, jeg har det stadig slik med dører (har jeg låst den eller ikke) og jeg håper du får tak i jobb, du har veldig gode kvalifikasjoner så jeg har troa på deg :)

    SvarSlett