søndag 22. mai 2011

Bjørn på trappa, nesten i såfall

Nei det er ikke koselig å sitte vite at det er en Brunbjørn på trammen. I kveld ved 9 tiden bel det observert en brun Bjørn bare få kilometer unna hjemme. Ukoselig kalle jeg det. Det er heller ikke koselig å vite at det går ute søyer med lam bare få meter unna her. Heldigvis er katten vår Spragel kommet inn ijen. Huff jeg fryser nedover ryggen. Jeg liker det ikke særlig fordi at jeg vet at Bjørn er det farligeste dyrert av våre 4 store og er faktisk den som kan alene drepe mennesker. Det er ikke særlig hygglig å vite, når den lusker runt her. Somregel dreper den for fettes del og dermed er jeg heligvis ikke i faresonen siden jeg ettter en inspeksjon i går kveld fant ut at jeg så alle min blodårer. Jeg fulget systemet helt ned i fingerspissen pg helt til tåspissenne. Litt kult egentelig for man trenger jo ikek studer modeller for jeg kan jo se det på meg selv vis jeg har lyst, på et høyst levende menneske.
Jeg oppforder dere forsatt til å gjette på min alder?
Også å stemme på avstemninge på siden her. -->
Men nå må jeg legg meg vis jeg skal klare målplanen.
Skrive mer i morgen.
Snakkes!

5 kommentarer:

  1. Hihi, jaja. Jeg bommet nok rått på alderen din :D Jeg har gitt min stemme på siden og tipper( siden du skriver masteroppg) at det er 1984 :)

    SvarSlett
  2. Og btw, det derre med bjørn på trappa er nok ikke så koselig, nei :/ Jeg bor midt oppe i skogen og om sommeren pleier jeg og jogge oppover i skogen, men nå er det bekreftet at det er ULV oppi her! Noen som har hytte her sa at den hadde luska rundt husveggen og var ikke særlig sky :/ Jeg vet godt at det er veldig liten sjans for at ulv dreper mennesker, men alikevel, det er ikke så koselig å jogge når jeg vet det er ulv der :P Er du ikke enig ?

    SvarSlett
  3. En Ulv kan mest sansynlig ikke drepe et "voksent" menneske. Men er det flere så klare de no å drepe voksen også. Hybrider (blanding hund og ulv)som de kaller det er faktisk farlige siden de ikke er redde menneske, uten at jeg kan påstå at det er det som er dere har selv om den er tam. Det er ikke særlgi hyggelig å ha noen av de 4 stor rovdyre runt husveggen, det her også vært Gaupe å skubbet seg på veggen her for noen år siden, men det jo ikke så farlig som Ulv og Bjørn selv om hun kan klare å derpe deg og er den mest humane jegeren. Jerven som er den siste klare ikke å drepe voksen mennesker, men den kan skade deg stykt for den har et knusen bitt litt på samme måten som en grevling. Ble litt naturforvalter her, hehe. Jeg forstår deg godt jeg at du er redd for å jogge når de har sett ulv.

    SvarSlett
  4. Er det ikke litt fascinerende å se sånne flotte dyr som bjørner og ulver og sånt i virkeligheten uten at man er på zoologisk hage da? Jeg skjønner bekymringen ved tanke på sauer og slikt, men jeg hadde blitt litt fascinert også, ikke bare tenkt "å så ukoselig" tror jeg.

    SvarSlett
  5. Hehe, ja, jogging blir det lite av fremover :P

    SvarSlett